Ampliació de termini per a adaptació a la facturació electrònica

01/04/2025
Fiscal

En concreto, se amplía hasta el 1 de enero de 2026, respecto de la fecha inicialmente prevista de 1 julio de 2025.

Al desembre de 2023 el Govern va aprovar el Reglament que regula els requisits que han de complir els sistemes informàtics de facturació utilitzats per empresaris i professionals en l'exercici de la seva activitat, amb el propòsit de garantir la integritat, conservació, accessibilitat, llegibilitat, traçabilitat i inalterabilitat dels registres de facturació. D'aquesta manera es reforça la lluita contra el frau tributari derivat del denominat 'programari de doble ús'.

Amb el Decret aprovat aquest dimarts es modifica aquest Reglament per a donar un major marge d'adaptació dels sistemes informàtics als empresaris i professionals. En concret, s'amplia fins a l'1 de gener de 2026, respecte de la data inicialment prevista d'1 juliol de 2025, el termini per a complir amb les obligacions previstes en el Reglament i en la seva normativa de desenvolupament per als obligats tributaris a què es refereix l'article 3.1.a) del mateix (contribuents de l'Impost de societats).

Quan es tracti de la resta dels obligats tributaris el termini límit per a la seva aplicació s'estableix en l'1 de juliol de 2026 per a facilitar la seva adaptació en la mesura que no estan sotmesos a les mateixes obligacions que els anteriors que poguessin determinen la no utilització habitual de sistemes informàtics.

A més, s'estableix que els productors i comercialitzadors dels sistemes informàtics hauran d'oferir els seus productes adaptats al Reglament en el termini de nou mesos següents a l'entrada en vigor de l'Ordre HAC/1177/2024, de 17 d'octubre. Aquest mateix termini serà també d'aplicació en relació amb els sistemes informàtics inclosos en els contractes de manteniment de caràcter pluriennal contractats amb anterioritat, en lloc de la inicialment prevista d'1 de juliol de 2025.

També es modifica l'article 4 del Reglament per a evitar que quedin subjectes a aquesta norma els professionals que portin els llibres registres mitjançant el subministrament immediat d'informació (SII IVA) quan expedeixin la factura corresponent a operacions documentades mitjançant factures expedides materialment pel destinatari de l'operació.

Aquesta mesura s'engloba en l'objectiu del Govern de lluitar contra el frau tributari i l'economia submergida derivats del denominat 'programari de doble ús' i desenvolupa part del contemplat en llei de prevenció i lluita contra el frau fiscal.

Poden posar-se en contacte amb aquest despatx professional per a qualsevol dubte o aclariment que puguin tenir sobre aquest tema.

Una cordial salutació,